23 maart 2010

Crisis

De kerk van Benedictus 16 bevindt zich in onrustig, zeg maar troebel vaarwater. Wat doet dus het bisdom Nancy? Huurt een reclamebureau in om een spannende billboard te bedenken. De aanval is de beste verdediging, nietwaar? Aandacht afleiden, slogan bedenken, multimedia inzet, doelgroepen vaststellen, response meten. Alle registers zullen in de briefing wel zijn opengetrokken.
Het bureau beet zich met duivelse felheid in de opdracht vast. Een pakkende oneliner was het resultaat. Vraag is welke waarheid hier wordt verkondigd. Voor de langs jakkerende automobilist blijft het duister. De voetganger wordt in de kleine lettertjes gewaar dat het om een ordinaire collecte gaat.
Seks met naïeve zieltjes is smerig, meldt Rome inmiddels. Maar geld stinkt niet, weet ook de bisschop.

Ergens in godsvruchtig Limburg stond ook een bord. Met de tekst: Jezus is het antwoord.
Iemand had eronder geschreven: Wat was de vraag ook weer?

Labels: , , , ,

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Aanmelden bij Reacties plaatsen [Atom]

<< Homepage