16 juli 2009

Evian

Frankrijk is gek op watertjes in een fles. Terwijl in het hele land drinkwater gewoon uit de kraan komt, zijn de flessen niet aan te slepen. Elk jaar weer nieuwe merken in de schappen en de Tour de France krijgt jaarlijks één van die waterboeren zo gek de karavaan gratis te bevochtigen. Dit jaar mag Vittel drie weken lang voor een boel euro's de naam van het bronwatertje uit de Vogezen rondroepen. De burgemeester van het plaatsje trok de beurs en zag in ruil de etappe van vandaag voor zijn deur eindigen.

Grootste tegenstrever is Evian aan de zuidoever van het Meer van Genève. Door slimme marketing al jarenlang met een imago van chique en exquise. Knap, want bij een beetje blindproeverij ga je als waterkenner natuurlijk flink voor schut. Evian, ook al eens hofleverancier van de Tour, heeft dit jaar de baby ontdekt. Een massieve campagne moet aanstaande en net bevallen moeders overtuigen dat het leven van hun boreling slechts voortgang heeft met een dagelijkse slobber uit de poel van monsieur Cachat.

Hij liet namelijk in 1789 een aanpalende markies van een bron op zijn land drinken. Waarschijnlijk in de hoop de adel een loer te draaien, het was tenslotte revolutie dus je draagt je steentje bij. Edoch, mijnheer de markies bleek op slag verlost van malheur in nier en lever. Vanaf dat moment stond Evian op de kaart, werd Cachat schatrijk, hebben miljoenen hun open wonden in het plasje zitten soppen, stroomt vijf tot zes miljoen liter mineraalwater per dag in de PET-fles en is de Evian-brumatiseur (peperduur verstuivertje 'voor hydratatie van de opperhuid') het laatste hebbedingetje.

Dat hun platte water fantastische baby's oplevert bewijst de laatste pub van de Danone-reus.
Kijk en geniet van Les bébés Evian! En vergeet niet het geluid op te draaien...

Labels: , , ,

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage